Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC4763106   Fem ràdio a l'escola
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària
  
   1/5/2024 - 24/5/2024 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Aprenonline
  
  
  
Tipus activitat   3TAO Fem ràdio a l'escola
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/05/2024
  
Cost matrícula (Euros)   55
  
Descripció i   Metodologia:   La formació recull els diferents aspectes que cal conèixer tant del propi llenguatge radiofònic, com de la ràdio com a eina pedagògica. També hi trobareu propostes organitzatives, guies i tutorials de programes d’edició de so i, finalment, propostes pedagògiques per a les diferents etapes educatives.

Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/176-fem-radio-a-lescola/
El cost de la matrícula és de 54,00 €
  
Objectius   Conèixer l'entorn de la ràdio i les seves possibilitats didàctiques.
Impulsar l'ús de la ràdio com a mitjà d'expressió oral i escrita.
Organitzar una ràdio escolar dins el centre com a projecte de centre.
Millorar la competència comunicativa tant a nivell de llenguatge oral com escrit.
Identificar la ràdio com a mitjà de comunicació.
Gaudir fent els programes de ràdio.
  
Continguts   - Tema 1:
Punt de partida. El paper educatiu de la ràdio.
El Dossier de la ràdio. La gravació de la veu.
El llenguatge radiofònic.

- Tema 2:
La Veu i la Música. Edició amb l'Audacity
Els efectes sonors. Construcció d'una història sonora.
El muntatge radiofònic.

- Tema 3:
La planificació. Creació d'una falca o anunci sonor. .
Edició de so digital.
Linkat: escriptori de ràdio.

- Tema 4:
La guionització. Una història amb tots els elements del llenguatge sonor.
Creació d'un conte radiofònic.
Els programes d'emissió en directe.

- Tema 5:
Projecte. Disseny d'una ràdio escolar al centre educatiu.
Ràdio escolar.
Propostes didàctiques.
  
Formador/a   Francisco Bravo de las Heras
  
Avaluació   El curs presenta una avaluació inicial en la qual es proposa que l’alumnat participant escrigui quins continguts pedagògics considera importants a l’hora de treballar la ràdio a l’escola i quines competències desenvolupa en l’alumnat.
Tots els mòduls tenen un qüestionari d’assoliment de coneixements en els quals hi ha preguntes d’opció múltiple i preguntes obertes que els participants ha de contestar de forma satisfactòria.
El Pla d'avaluació d'aquesta formació és el següent per mòduls:
En el primer tema treballarem el paper educatiu de la ràdio a l’escola i les característiques del llenguatge radiofònic. Els participants per superar el tema han de fer una gravació d'una presentació de veu i una gravació d'una peça de veu i afegir la música adient al text, editant amb l'Audacity.
En el segon tema treballarem els efectes sonors i com es realitza un muntatge radiofònic. Els participants per superar el tema han de crear una història amb efectes sonors i presentar una falca sonora o anunci.
En el tema tres treballarem l’edició del so digital i la falca o anunci sonor. Els participants per superar el tema han de crear una història de tres minuts amb tots els elements del llenguatge sonor que hem treballat al llarg dels temes.
En el tema quatre treballarem la guionització i la creació d'un conte radiofònic. Els participants per superar el tema han de fer una gravació d'un conte radiofònic.
I per últim en el tema cinc treballarem com realitzar el disseny d'una ràdio escolar al centre educatiu. Els participants per superar el tema han de presentar el seu Projecte final que consisteix en una proposta de creació d'una ràdio escolar. Cada participant ha de crear un projecte final de curs en el qual es demana el disseny d’una activitat d’intervenció educativa d’aplicació al centre educatiu o a l’aula relacionada amb els continguts del curs. Aquesta
activitat ha de ser factible i s’ha de poder dur a terme a curt o llarg termini.
En totes les activitats d’avaluació la persona formadora valorarà si la persona participant ha assolit els objectius proposats, en el cas que ho consideri necessari proposarà propostes de millora. Cal que tots els temes suguin superats per part de la persona participant.
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada tema, (100% de les activitats) i del Projecte de final de curs.
En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les tasques proposades amb un nivell satisfactori i haver contestat l'enquesta de valoració final.
  
E-mail   info@aprenonline.org
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).